Oefeningen die helpen bij het afvallen

sunset-runnerAfvallen kan op verschillende momenten, manieren en locaties. Zo ook thuis, dit is erg handig want wij leven hier in het Westen nou eenmaal in een haastige wereld. Een groot deel van onze tijd gaat op aan onze drukke baan, sociale activiteiten, studie en misschien wel kinderen.

Al met al maakt dat er niet makkelijker op om fit te blijven en misschien wel te worden. Regelmatig een bezoekje brengen aan de sportschool kan voor sommigen dan wel eens een lastige opgave zijn doordat zij simpel weg gewoon een gebrek aan tijd hebben. Daarnaast speel ook de energie hun nog wel eens parten. Het is ook lastig om regelmatig de sportschool te bezoeken omdat we niet allemaal een sportschool om de hoek hebben zitten. Gelukkig zijn er voor die mensen ook nog andere oplossingen en mogelijkheden.

Thuis oefenen

Werk aan een gezond lichaam vanuit huis. Je kunt thuis veel oefeningen eenvoudig uitvoeren en beoefenen. Je hebt vanaf nu geen excuus meer om geen gezonde levensstijl te creëren, voor deze oefeningen hoef je je huis namelijk niet meer uit. Je kunt ze op ieder moment van de dag doen, ook wanneer je een volle agenda hebt is er wel een gaatje te vinden. Je kunt namelijk binnen een kwartiertje alweer klaar zijn. Begin bijvoorbeeld met squats. Squats zijn zeer goede oefeningen voor het versterken van je spieren rond je benen en billen. Dit zijn relatief grote spieren waarmee je veel calorieën kunt verbranden. Door de grote van de spieren kan jij veel sneller een grote klapper maken als het gaat om calorieën verbranden.

Buikspieren vanuit huis

Deze oefening heeft iedereen wel eens gedaan, of het nou vroeger op school was of op de training van je plaatselijke sportvereniging, sit-ups. Iedereen weet hoe het moet en iedereen kan ze uitvoeren. Sit-ups zijn verreweg de beste oefening om je buikspieren te trainen zonder gebruik te maken van dure en lompe apparaten. Deze apparaten nemen namelijk extreem veel ruimte in, heel leuk als je in een luxueuze villa woont, maar thuis op je flatje is dat echt niet grappig. Dat stoftrekkende ding moet je toch niet in huis hebben, gebruik gewoon gerust je armen en benen, deze heb je toch bij je hangen. Sit-ups zijn voor velen niet de leukste oefeningen om uit te voeren en te bedenken, maar ze zijn erg belangrijk voor het versterken van je middel, ze ondersteunen namelijk je ruggengraat. En deze ruggengraat is weer erg belangrijk voor je hele lichaam.

Vet verbranden

Al deze oefeningen dragen bij aan het verbranden van calorieën, als jij dan ook nog een beetje oplet wat je eet kun je thuis in die kwartiertjes wel eens een flinke hoeveelheid vet verbranden. Dit maakt je weer fitter en energieker. Naast squats en sit-ups kan je thuis uiteraard ook hardlopen, leg lifts, en push ups doen. Dit alles samen maakt jouw thuis omgeving tot een gezonde en sterke omgeving. Maak een heel klein beetje ruimte in je agenda en maak veel ruimte vrij voor je goede gezondheid.

Nike running app :

couple-running1-284x300
Inleiding
Wanneer u wilt afvallen of wilt gaan sporten, of snel afvallen kiezen veel mensen ervoor om te beginnen lopen. Hiervoor bent u van niets of niemand afhankelijk, u hoeft geen lidgeld te betalen… Het heeft zijn voordelen. Uiteraard heeft het alleen aangaan van deze uitdaging ook zijn nadelen. Zo zorgt deze sport ervoor dat het ook soms moeilijk vol te houden is. Sommige mensen hebben dan ook nood aan meer ondersteuning. Een vorm van ondersteuning kan dan de Nike running app zijn.
Nike running app via Iphone
Een mogelijke app die u kan helpen is de Nike running app. Deze app kan u downloaden via de App Store toets. Hiervoor dient u eerst een account aan te maken. Hierna kan u deze app gratis downloaden wanneer u uw code hebt ingetikt. Hierna kan u na het aanmaken van een account op deze app verder.
Wat kan u allemaal zien op deze app?
Wanneer u deze app gebruikt bij het lopen, kan u zien hoe actief u de afgelopen periode bent geweest.U kan ook klikken op een profiel van vrienden. Hierbij kan u ook zien hoe uw vrienden het ervan af brengen. Dit kan op zich al motiverend werken voor uzelf. Wanneer u ziet dat uw vrienden veel meer dan u gesport hebben de afgelopen dagen, zal u dit misschien aanzetten om het zelf ook beter te gaan doen. Maar het kan ook omgekeerd. U kan ook anderen een hart onder de riem steken als u ziet dat het bij anderen niet zo goed gaat. U kan mekaar gerust wat steun bieden hierbij.Verder kan u ook uw parameters in het oog houden. Zo kan u zien hoe veel u al gelopen hebt, hoe lang u hierover gedaan heeft enzovoort.

U ziet dat u eigenlijk van alles kan zien en proberen op de app. Het zal niet voor iedereen werken, maar voor velen kan het een vorm van ondersteuning zijn wanneer ze wensen te sporten. U kan het dus zeker eens proberen door de app te downloaden. Het is gratis, dus u heeft er niets bij te verliezen, integendeel. Het kan er net voor zorgen dat u volhoudt bij het sporten.